Rigby, K. (2002) “ New Perspectives on Bullying”. Jessica Kingsley Publishers.
Slavin, R. E. (1983), “Cooperative Learning”, New York: Longman.
Slavin,R. E. (1995),”Cooperative Learning Theory”, Research and Practice. (2nd ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Whitson, S. (2014) “8 Keys to END Bullying”. W. W. Norton & Company.
Haralambus, N (2000). “Cooperative Learning, from Theory into Practice”. Two-day Scientific Symposium: “The application of Team centered Teaching- Trends and applications”.
Sanders, C. E. and Phye, G. D. “Bullying: Implications for the Classroom”.
Αγγελοπούλου, Β. (2010). “Καινοτόμες δράσεις μουσειακής και εικαστικής αγωγής στην προσχολική ηλικία. (Η λαϊκή μορφή τέχνης του Θεάτρου Σκιών πλαισιωμένη από σύγχρονες εικαστικές και μουσειακές πρακτικές)”. Αδημοσίευτη Μεταπτυχιακή Εργασία, Πανεπιστήμιο Πατρών, ΠΤΝΕ
Χαραλάμπους, Α. (2002). “Η αισθητική παιδεία στις μικρές ηλικίες, Ελληνική παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα”, Πανελλήνιο Συνέδριο, Αθήνα: Παιδαγωγική Εταιρεία
Huffman, K. (2008), Psychology in Action, John Wiley & Sons, 9th Edition
Moreno, J. L. (1947). The Theatre of Spontaneity. Beacon House.
Moreno, J. L. (1959). Psychodrama Volume 2: Foundations of Psychodrama. Beacon Moreno, Moreno, J. L. (1969). Psychodrama Volume 3: Action Therapy and Principles of Practice. Beacon House.
Ρήγα, Β. (2009) Ψυχολογία της Τέχνης, Αθήνα: Πεδίο.
Vygotski, L. S (1934/1986). Thought and language. Cambridge, MA: MIT Press.
Ghosn I.K. 2001. "Nurturing Emotional Intelligence through Literature", English Teaching Forum, Vol. 39, No 1.
Goleman, D. 1995. "Emotional intelligence", New York: Bantam Books.
Mullin Nancy L, M.ED, 2014. "Using Literature to Promote Cultural Competence - A Bullying Prevention Companion Bibliography", Center for Health Promotion and Disease Prevention.